سیستم CRM یکی از حیاتی ترین ابزارهایی است که کسب و کارها می توانند برای افزایش فروش و بهبود خدمات مشتری از آن استفاده کنند.
اما برای مشاغل در ساخت و ساز، فناوری اطلاعات و تولید، جنبه های دیگری از CRM وجود دارد که می تواند کارهای روزانه را ساده کند. با این حال ، طبق نظرسنجی انجام شده توسط JBKnowledge ، تنها 32 درصد از پیمانکاران عمومی از CRM در ایالات متحده استفاده می کنند.
با این حال، شرکت ها به آرامی (اما مطمئنا) سیستم های CRM قوی را اتخاذ می کنند. چرا؟ رقبای آنها تاثیر CRM را بر فروش، تولید و حتی عملیات می بینند. وقتی صحبت از مشتریان خوشحال می شود، 47 درصد افزایش رضایت مشتری را از زمان اجرای ابزارهای CRM گزارش کردند.
امروزه، فناوری CRM با اطمینان برای کسب و کارهای مختلف تبدیل به یک الزام شده است، به طوری که 91٪ از سازمان هایی که بیش از 10 نفر را استخدام می کنند از سیستم های CRM استفاده می کنند !
البته، هر صنعتی مجموعه ای از مسائل و نیازهای خاص خود را دارد که باید توسط ابزارهای دیجیتال و ادغام های بی شماری برطرف شود. اما با CRM، همه این سیستمهای پیچیده را میتوان در یک پلتفرم ساده ادغام کرد.
برای کشف اینکه چگونه شرکت شما می تواند با ابزارهای CRM به نتایج جدی دست یابد، آن را به چند فصل اصلی تقسیم کرده ایم:
- آیا CRM می تواند برای بخش های مختلف کسب و کار مفید باشد؟
- CRM برای ساخت و ساز
- CRM برای فناوری اطلاعات
- CRM برای تولید
- همه اش را بگذار کنار هم
بیایید شیرجه بزنیم!
آیا CRM می تواند برای بخش های مختلف کسب و کار مفید باشد؟
در یک کلمه؟ پاسخ بله است!
صرف نظر از نوع صنعت، CRM ها چیزهای زیادی برای ارائه به شرکت ها دارند. ماهیت چند منظوره اکثر پلتفرمهای CRM میتواند برای طیف وسیعی از برنامههای تجاری که ماموریتهای حیاتی هستند مورد استفاده قرار گیرد، اما برخی هستند که با در نظر گرفتن نیازهای خاص یک شرکت ساخته شدهاند.
به طور کلی، سیستمهای CRM ارزانتر، سریعتر و آسانتر از هر زمان دیگری پیادهسازی شدهاند، زیرا با گذشت زمان بر محبوبیت آنها افزوده شدهاند. امروزه سیستمهای CRM میتوانند در صورت نیاز، افزایش و کاهش پیدا کنند. این بدان معناست که آنها می توانند به مشاغل با اندازه و الگوهای رشد خدمات ارائه دهند.
ممکن است فکر کنید: “اوه عالی… ابزار دیگری برای یادگیری” . شما در حال حاضر مجموعه ای از ابزارها و برنامه های کاربردی مستقر شده دارید که از فرآیندهای مختلف مراقبت می کنند. و در اینجا ابزار دیگری می آید. این می تواند ناامید کننده باشد.
بنابراین، چه چیزی CRM را متفاوت می کند؟
قبل از اینکه وارد گفتگوی دقیق تر در مورد اینکه چگونه CRM برای صنایع تولیدی، ساخت و ساز و فناوری اطلاعات سودمند است، بیایید دریابیم که چرا شرکت ها از انواع مختلف به سمت سیستم های CRM گرایش پیدا می کنند:
- کیفیت داده ها بهبود یافته است. کسب و کارها داده ها را در انواع فرمت ها و از منابع متعدد مانند دستگاه ها، برنامه ها و پایگاه های داده ذخیره می کنند. این کار تشخیص اطلاعات معنی دار از نویز را آسان نمی کند.طبق نظرسنجی فوق الذکر JBKnowledge، 44 درصد از پیمانکاران هنوز به صفحات گسترده متعدد برای پیگیری داده ها متکی هستند. یک سیستم CRM می تواند تمام اطلاعات مهم فروش و مشتری شما را در یک مکان مناسب که در دسترس هرکسی است که به آن نیاز دارد، ذخیره کند.
- افزایش چابکی . سرعت و دقت در تصمیم گیری های تجاری سخت بسیار مهم است. به منظور اتخاذ تصمیمات داده محور و تأثیرگذار، شرکت ها باید بتوانند سریعاً بینش مهمی را از داده های خود به دست آورند.ابزارهای CRM نه تنها میتوانند با سرعت بالا کار کنند تا کسبوکارها بتوانند بهروزرسانیهای مربوطه را در زمان بیسابقه دریافت کنند، بلکه امکان دسترسی به پایگاه داده مرکزی را در حین حرکت از طریق برنامههای تلفن همراه فراهم میکنند. مشتریان شما نیز می توانند تفاوت را احساس کنند. یک سیستم CRM می تواند ارتباطات سریع مشتری را تسهیل کند تا تجربه مشتری را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد .
- ارتباطات شخصی و فرآیندهای فروش ساده شده است . سیستم های CRM با در نظر گرفتن فروش و خدمات مشتری ساخته شده اند. به همین دلیل است که آنها ایجاد ارتباطات شخصی با مشتریان و مشتریان بالقوه را آسان تر می کنند. در واقع، 90 درصد از بازاریابان پیشرو موافق هستند که شخصی سازی به میزان قابل توجهی به سودآوری کسب و کار کمک می کند. سیستمهای CRM همچنین به فروشندگان کمک میکنند تا از دستورالعملهای فروش گام به گام پیروی کنند ، و از یک پلتفرم سادهشده به آنها اطلاع دهند که چه کاری باید انجام دهند، همچنین سرنخها را مدیریت کنند، فرصتهای فروش را شناسایی کنند، قیمتها را پیگیری کنند.
- حریم خصوصی مشتری یک CRM همچنین می تواند به محافظت از اطلاعات مشتری و داده های فروش شما کمک کند. فروشندگان CRM امنیت داده ها را بسیار جدی می گیرند. آنها اقدامات متعددی را برای محافظت از نقض اطلاعات، نشت یا حملات سایبری اجرا می کنند. و هنگامی که یک شرکت از چندین ابزار ذخیره داده و اسناد استفاده می کند که روزانه ده ها یا حتی صدها نفر به آنها دسترسی دارند، فرصت های زیادی برای مجرمان سایبری وجود دارد تا وارد شبکه شرکت شما شوند.با توجه به اینکه باج افزارها و سایر حملات سایبری در بین مشاغل کوچک و متوسط در بالاترین حد خود قرار دارند، این شانسی نیست که بخواهید از آن استفاده کنید. بنابراین، بهجای ذخیره قراردادها و دادههای مشتری یا تأمینکننده در صفحات گسترده یا در چندین پایگاه داده آنلاین، میتوانید با خیال راحت همه آنها را در یک سیستم CRM ذخیره کنید که به محافظت از حریم خصوصی مشتریان و ایجاد اعتماد کمک میکند.
- اتوماسیون هوشمند . علاوه بر آسانتر کردن فرآیندهای تجاری، یک سیستم CRM حتی میتواند برخی از این فرآیندهای تجاری را برای شما انجام دهد. با بیش از 2.5 کوینتیلیون بایت داده که هر روز ایجاد می شود، برای هیچ انسانی غیرممکن است که بدون کمک کمی از اتوماسیون هوشمند ، تصمیمات مبتنی بر داده را جمع آوری، تجزیه و تحلیل، درک و پیاده سازی کند .این برای شما چه معنایی دارد؟ یک CRM می تواند به شرکت شما کمک کند تا فرآیندهای کلیدی خود را خودکار کند تا بتوانید در بالاترین میزان پتانسیل خود عمل کنید.
- یکپارچه سازی و اتصال . قابلیتهای یکپارچهسازی CRM به سازمانهای بزرگ اجازه میدهد تا دادهها را در چندین سیستم و مکانها به طور یکپارچه یکپارچه کنند . سپس از داده های اضافی می توان برای بهبود عملکرد CRM و سایر سیستم ها استفاده کرد. بنابراین، VoIP، سیستم ERP، Outlook، ابزارهای G Suite و موارد دیگر همگی می توانند با CRM ادغام شوند. سیستمهای CRM دادهها را برای شما جمعآوری، ذخیره و سازماندهی میکنند تا به جای سازماندهی و تفکیک دستی آنها، به اطلاعات کاربردی تبدیل شوند.
CRM برای ساخت و ساز
صنعت ساخت و ساز به طور کلی در مورد پذیرش CRM کندتر از سایرین بوده است. اما، با گسترش بیشتر CRM، کسب و کارهای ساختمانی شروع به درک نکات مثبتی شده اند که همراه با یکپارچه سازی CRM است. شرکت های ساختمانی، سازندگان و پیمانکاران همگی می توانند از ویژگی های CRM بهره مند شوند.
سازمان های ساختمانی و ساختمانی می توانند ارزش سازماندهی مشتریان را در یک پایگاه داده متمرکز به منظور مدیریت فرآیند فروش بیابند. اما می توان از آن برای رفع تعدادی دیگر از نیازهای تجاری نیز استفاده کرد.
بهبود روابط با مشتری
CRM بینش ها و قابلیت های عملی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد که به تیم های فروش اجازه می دهد تا تعاملات مثبت بیشتری با مشتریان داشته باشند. این بدان معناست که وقتی تیم ها اطلاعات بهتر و ابزار بهتری داشته باشند، روابط بهتر با مشتری ایجاد می شود.
برای القای اعتماد و وفاداری در مشتریان خود، پرورش این شراکت های تجاری بسیار مهم است. همه مشاغل به دنبال ارجاع هستند که اساساً تبلیغات رایگان هستند. اما برای به دست آوردن آنها، مشتریان فعلی شما باید رابطه خوبی با سازمان شما داشته باشند.
نتیجه نهایی: CRM ها به شما کمک می کنند تا با مشتریان بالقوه به درستی شروع کنید و روابط نزدیک خود را با مشتریان فعلی حفظ کنید.
ابزارهای مدیریت پروژه
CRMها همچنین می توانند به طور کلی توانایی های سازماندهی و همکاری بهتری را با ابزارهای مدیریت پروژه به شرکت های ساختمانی ارائه دهند. این به شرکت های ساختمانی کمک می کند تا سوابق دقیقی از مشتریان، مخاطبین، پیشنهادات و فاکتورها داشته باشند.
از آنجایی که مشاغل ساخت و ساز شامل چندین طرف برای تکمیل پروژه ها می شوند، مدیریت روابط با معماران، مهندسان و سهامداران یک مزیت حیاتی CRM برای ساخت و ساز است. همچنین نیاز به بازدید در محل را که در محیط پس از همه گیری اهمیت فزاینده ای دارد، به حداقل می رساند.
نکته پایانی: ابزارهای مدیریت پروژه CRM به سازمانها اجازه میدهند پروژهها را در زمان واقعی نظارت کنند، سفارشها را به طور موثر تغییر دهند و ایجاد کنند، و تیمها را با قابلیتهای مشترک در یک صفحه نگه دارند.
ذخیره سازی متمرکز داده ها
یک سیستم CRM به سازمان های ساختمانی کمک می کند تا در هر زمان و از هر مکان به داده های خود در مکانی متمرکز دسترسی داشته باشند. این موارد داده ها و وظایف تکراری را حذف می کند. همچنین، از آنجایی که اکثر فرآیندها خودکار هستند، نیازی به وارد کردن داده های کوچک نیست.
نتیجه نهایی: همه داده ها به راحتی در دسترس همه هستند، زیرا همه آنها در یک مکان با CRM ذخیره می شوند.
سفارشی سازی
کسبوکارهای مختلفی در بخش ساختوساز قرار میگیرند و هیچ دوتایی دقیقاً شبیه هم نیستند. CRM ها اغلب با ویژگی های قابل تنظیم ارائه می شوند تا سازمان های ساختمانی بتوانند نرم افزار را طوری تنظیم کنند که برنامه های تجاری مورد نیاز خود را شامل شود.
برخلاف بسیاری از سیستمهای قدیمی و داخلی، سیستمهای CRM مدرن و مبتنی بر ابر ، فرآیند اصلاح مخاطبین و بسیاری از زمینههای دیگر را ساده میکنند. شرکتهای ساختمانی همچنین میتوانند داشبورد خود را سفارشی کنند، به طوری که تنها مرتبطترین اطلاعات برای هر کسی که وارد CRM میشود ظاهر شود. و می توانید اعلان ها را بر اساس اهمیت، نوع پروژه و موارد دیگر سفارشی کنید.
نتیجه نهایی: با CRM، گزینه های سفارشی سازی تقریباً بی پایان هستند!
CRM برای فناوری اطلاعات
همانطور که می دانید، نیاز مداوم به پیشرفت های دیجیتال منجر به چشم انداز فناوری اطلاعات شده است که دائما در حال تغییر است. این تغییرات سازماندهی ماندن در بالای انتظارات فزاینده برای نوآوری مداوم را آسان نمی کند!
با تهدید ضرب الاجل های نزدیک، رقابت در گردن شما و سهامداران بی حوصله شرکت، فشار می تواند به اندازه ای باشد که حتی بهترین برنامه های مدیریت داده را سرنگون کند.
CRM چگونه می تواند کمک کند؟ نقش CRM در صنعت IT این است که شرکت ها را مطلع نگه دارد. به نظر می رسد کسل کننده است، اما بدون ارتباط مناسب، نمی توان نوآوری کرد و جلوتر از رقبا ماند.
این یک واقعیت است – سازمانها باید نیازهای دائماً در حال تغییر مشتریان را شفاف کنند تا بتوانند خدماتی را به آنها ارائه دهند که نمیتوانند بدون آنها زندگی کنند. CRMها به تیمهای فناوری اطلاعات کمک میکنند تا در کل فرآیند توسعه، انتشار و پشتیبانی با کسبوکارها و مشتریان ارتباط برقرار کنند تا چیزی در ترجمه گم نشود.
ابزارهای مدرن CRM توانایی شرکتهای فناوری اطلاعات را برای بهبود کارایی عملیاتی و پایداری افزایش میدهند و در عین حال حفظ مشتری را افزایش میدهند .
معنی آن چیست؟ به عبارت ساده – پول بیشتری در جیب شما!
علاوه بر فروش و خدمات مشتری، یک نرم افزار CRM از بسیاری جهات به شرکت های فناوری اطلاعات سود می رساند:
عملیات و پشتیبانی
مراکز تماس و تیمهای پشتیبانی مشتری برای شرکتهای فناوری اطلاعات حیاتی هستند، زیرا مشتری مداری برتر است. پیگیری تعاملات مشتری به منظور یادگیری از آنها، و همچنین جمع آوری سایر معیارهای ارزشمند، وظایف خسته کننده و در عین حال مهمی هستند.
خوشبختانه، CRM می تواند به سازماندهی اطلاعات جمع آوری شده از مشتریان در طول هر تعامل کمک کند تا تداوم داشته باشد. این بدان معناست که مهم نیست مشتریان چه زمانی تماس میگیرند یا با کدام نماینده صحبت میکنند، بدون نیاز به توضیح بارها و بارها، تجربهای شخصی دریافت میکنند.
نتیجه نهایی: شرکت های فناوری اطلاعات می توانند SLA های خود را بهبود ببخشند و با کمک CRM خدمات مشتری را با بهترین کیفیت ارائه دهند.
زمان واقعی، تجزیه و تحلیل عمیق
ایجاد تصویری دقیق از پایگاه مشتری فعلی، عملکرد برنامهها و عملیات خدماتی، شرکتهای فناوری اطلاعات را قادر میسازد تا بر بهبود کارایی کلی تمرکز کنند. جمعآوری، پردازش و تفسیر دادهها زمان میبرد، که میتواند منجر به کندی پیادهسازی و ایجاد موانع در توسعه و فروش محصول شود.
CRMها به گونهای ساخته شدهاند که حجم زیادی از دادهها را معنا کنند، بنابراین تیمهای فناوری اطلاعات میتوانند به سرعت و به راحتی گزارشهایی را برای مدیران اجرایی تهیه کنند. زمانی که CRMها بتوانند این داده ها را سریعتر از همیشه تولید کنند، دیگر «انتظار در فناوری اطلاعات» وجود ندارد.
نتیجه: داده ها را می توان به سرعت و به راحتی برای تولید گزارش با CRM استفاده کرد تا شرکت ها بتوانند به ابزارهای کمتری وابسته باشند و همچنان دید جامعی از فعالیت های تجاری داشته باشند.
مدیریت منابع و پایداری
عوامل زیادی در مدیریت منابع نقش دارند و CRM به سازمان ها کمک می کند تا بسته به روندهای فعلی و آینده بازار به اهداف خود برسند. یک CRM می تواند منابع را تخصیص دهد و بودجه را بر اساس نیازهای مختلف کسب و کار برنامه ریزی کند.
با تغییر صنایع به سمت اقتصاد دایره ای ، بسیاری از صنایع به سمت عملیات پایدارتر حرکت می کنند و فناوری اطلاعات یکی از آنهاست. یک سیستم CRM ذخیره سازی داده ها و منابع را در یک ابزار ساده که مقیاس پذیر و پایدار است، ادغام می کند.
نتیجه نهایی: نرم افزار CRM یکپارچه می تواند به سازمان های فناوری اطلاعات در تخصیص منابع در صورت نیاز کمک کند.
دستیابی به مزیت رقابتی
ضرب المثل قدیمی می گوید زمان بندی همه چیز است، و این برای صنعت IT نیز صادق است. اطلاعات، دقت و سرعت برای شرکتهایی که میخواهند نوآوری کنند و در لبههای فناوری باقی بمانند، حیاتی هستند.
شرکتهای فناوری اطلاعات میتوانند با نرمافزار CRM از مقادیر زیادی از دادههای CSAT، دادههای نظرسنجی و موارد دیگر استفاده کنند. اولین کسی بودن که روندهای در حال تغییر را شناسایی می کند برای شرکت های فناوری اطلاعات بسیار مهم است تا محصولات را سریعتر و بهتر از رقبا به بازار عرضه کنند. با سادهتر شدن و کارآمدتر شدن ارتباطات با CRM، رضایت مشتری نیز بهبود مییابد.
نتیجه نهایی : CRM ها به شما کمک می کنند با گزارش گیری سریع و دقیق از رقبا پیشی بگیرید.
CRM برای تولید
کاهش تنگناها، حفظ روابط B2B، و کاهش ناکارآمدی زنجیره تامین، نگرانی های اصلی در زمینه تولید است.
برای اینکه آنها به طور موثر کار کنند، آنها به تعدادی سیستم و فرآیند نیاز دارند تا به طور یکپارچه با هم کار کنند. در واقع، از میان تمام صنایعی که میتوانند از ابزارهای CRM بهره ببرند، بخش تولید احتمالاً بیشترین سود را دارد.
با سیستم های بسیار زیادی که باید به موقع و کارآمد مدیریت شوند، ارتباطات به راحتی می تواند خراب شود. و همانطور که ابزارهای بیشتری معرفی می شوند، درک همه آن می تواند حتی دشوارتر باشد.
در اینجا برخی از راه هایی وجود دارد که شرکت های تولیدی می توانند از CRM یکپارچه بهره مند شوند:
بهبود کیفیت محصول
یکی از راه های منحصر به فردی که سازمان های تولیدی می توانند از نرم افزار CRM بهره مند شوند، توانایی بهبود محصولات است. یک ابزار CRM یک پیوند مستقیم به مشتریان و مشتریان بالقوه شما ارائه می دهد که سازگاری شرکت ها و مشتریان را برای برقراری ارتباط بهبود می بخشد.
هر زمان که مشتریان ورودی ارائه می کنند (بازخورد، بررسی، درخواست خدمات)، این اطلاعات را می توان ذخیره کرد و به پایگاه داده اضافه کرد که در آن گزارش محصول می تواند تولید شود. این به شرکتهای تولیدی مکانیسم عمیقتری برای کسب و تجزیه و تحلیل بازخورد میدهد تا بتوانند در سریعترین زمان ممکن، محصولات را بهبود بخشند و به دست مشتریان برسانند.
نتیجه نهایی: CRM به شرکت های تولیدی کمک می کند تا محصولات بهتری برای مشتریان خود ایجاد کنند.
افزایش دقت پیش بینی
پیشبینیهای فروش در زمان واقعی برای برقراری ارتباط با تأمینکنندگان، فرستندهها و حملکنندگان مواد حیاتی هستند. ابزارهای CRM به شرکت های تولیدی این امکان را می دهد که بر اساس خط لوله فعلی و سناریوهای خط لوله جایگزین، بینشی در مورد رشد فروش آینده کسب کنند.
نتیجه نهایی: برنامه ریزی تولید مستلزم توجه دقیق به جزئیاتی مانند زمان بندی و در دسترس بودن منابع است و یک CRM می تواند به اطمینان از سرعت تولید نرمتر و تحویل به موقع کمک کند.
افزایش دید زنجیره تامین
زنجیره تامین هوشمند به سیستمی اطلاق میشود که از ERP و ساخت CRM یکپارچهسازی با هم برای به حداکثر رساندن دید استفاده میکند. بینش در مورد عملیات، موجودی، پردازش سفارش، انبارداری، و توزیع از هر دو سیستم امکان مدیریت بهتر زنجیره تامین را فراهم می کند.
با مجهز شدن به چنین دیدی، سازمانهای تولیدی میتوانند برنامههای تولید و سطوح موجودی را بهتر مدیریت کنند، به طوری که خرید و تدارکات میتواند سادهتر شود.
نتیجه نهایی: زنجیره تامین هوشمند توسط CRM امکان پذیر شده است.
انجام سفارش یکپارچه
شفافیت پردازش انتها به انتها انعطافپذیری زنجیره تامین را به حداکثر میرساند تا اختلالات تأثیر کمتری بر شرکتهای تولیدی و مشتریان آنها داشته باشد. مشاغلی که انجام و تحویل سفارش را بسیار جدی می گیرند، می توانند رضایت مشتری و کارایی عملیاتی را افزایش دهند.
اطلاعات شرکای حمل و نقل و انبارها را می توان به راحتی با ابزارهای CRM که ارتباطات را ساده می کند و گردش کار را برای سرعت و کارایی خودکار می کند گنجاند.
نتیجه نهایی: مزایای CRM به انبارها و تامین کنندگان برای انجام یکپارچه سفارش و تحویل به موقع گسترش می یابد.
فرآیند نقل قول کارآمدتر
شرکتهای تولیدی سازمانهای پیچیدهتری هستند که فرآیندهای نقلقول حتی پیچیدهتر دارند. یک سیستم CRM کاملاً یکپارچه میتواند به سرعت دادههای مهندسی را وارد فرآیند کند تا قیمتهایی را که نیازهای مشتریان را برای دقت برآورده میکند، اصلاح کند.
داده های زنجیره تامین بلادرنگ را می توان فوراً در یک شبکه به روز کرد، به طوری که هر بخش متصل به CRM می تواند به روزترین اطلاعات را برای ایجاد مظنه داشته باشد.
نتیجه نهایی: یک CRM می تواند به تیم های فروش در مورد آخرین قیمت ها و در دسترس بودن محصول کمک کند.
همه اش را بگذار کنار هم
CRM ابزاری یکپارچه و جهانی است که می تواند متناسب با نیازهای همه صنایع بزرگ سازگار و گسترش یابد. این ابزار عالی است که به شرکتهایی که در بخشهای تولید، فناوری اطلاعات و ساختوساز قرار دارند، این امکان را میدهد تا عملیات سازمانی را خودکار کنند، ریزش مشتری را کاهش دهند و درآمد را افزایش دهند.
با CRM امکان هماهنگی بین تیم های متعدد در مکان های مختلف برای بهینه سازی کارایی و ارتباطات تجاری وجود دارد. با پیادهسازی یک سیستم CRM قوی، به سرعت در چشمانداز صنعتی که به سرعت در حال تغییر است، ادامه دهید .
CRM