خلاصه پست:

  • یافتن مشتریان برای کسب و کار شما کار آسانی نیست. و هنگامی که آنها را پیدا کردید، چالش دیگری وجود دارد – ایجاد و حفظ روابط قوی با آنها.
  • نرم افزار CRM به شما کمک می کند ارتباطات خود را متمرکز، بهینه و ساده کنید. هرچه مشتریان خود را بهتر بشناسید، روابط شما با آنها قوی تر خواهد بود.
  • در اینجا، ما 6 مزیت CRM را به اشتراک می‌گذاریم که بر حوزه‌های کلیدی ارتباط با مشتری تمرکز دارد و به شما امکان می‌دهد تعاملات با کیفیت بالا، سازگار و به موقع با مشتریان خود ارائه دهید.

همه ما درباره CRM شنیده ایم که مخفف عبارت Customer Relationship Management است.

مشتریان مهم هستند زیرا هیچ کسب و کاری بدون پایگاه مشتری خود وجود ندارد. و البته نحوه مدیریت پایگاه داده مشتریان توسط یک شرکت تعیین کننده موفقیت تجاری آن است.

اما، اجازه دهید در مورد “R” در “CRM” صحبت کنیم.

روابط ، تا حد زیادی، مهمترین بخش مخفف مرسوم، مد روز – CRM هستند.

چرا؟ زیرا روابط پلی بین پیشنهادات تجاری شما و نیازهای مشتری شما هستند.

در واقع، اکثر کسب و کارهایی که به دنبال اتخاذ یک سیستم CRM هستند ، قبل از هر چیز، به دنبال راهی برای بهبود کیفیت و ثبات روابط خود با مشتریان و ایجاد وفاداری مشتری هستند.

این بدان معنی است که آنها می خواهند فرآیندهای اصلی تجاری خود را بهبود بخشند – مدیریت اطلاعات تماس و ساده کردن روابط خود با مشتریان.

با توجه به مشاوره نرم افزار ، مدیریت تماس اولین ویژگی است که 94٪ از کاربران CRM درخواست می کنند، به دنبال آن توانایی ردیابی تعاملات مشتری (80٪) و برنامه ریزی وظایف و تنظیم یادآورها (85٪) است.

برترین CRM features.png

منبع

با این حال، هنگام توصیف مزایای یک نرم افزار CRM ، اغلب «مبلغان CRM» تمایل دارند بر این تمرکز کنند که چگونه سیستم می تواند به شما کمک کند درآمد را افزایش دهید، خط لوله فروش خود را مدیریت کنید ، سرنخ ها را جذب و پرورش دهید ، کمپین های بازاریابی بهتری ارسال کنید، تیم خود را مدیریت کنید، اجرا کنید. خدمات مشتری گزارش می دهد و حتی داده ها را تجزیه و تحلیل می کند.

و آنها 100٪ درست هستند – یک سیستم CRM خوب به شما کمک می کند همه این کارها را انجام دهید!

اما … به نظر می رسد که آنها متوجه فیل در اتاق نمی شوند – آنها زمان کمی را صرف پرداختن به عظمت عملکرد اصلی (در عین حال کلیدی) CRM – مدیریت تماس می کنند!

روابط بهتر = رضایت بیشتر مشتری

همانطور که شرکت شما رشد می کند، پایگاه داده مشتریان شما نیز رشد می کند.

در نهایت، متمرکز کردن و ساده کردن ارتباطات خود با مشتریان، چه بالقوه و چه موجود، روز به روز دشوارتر می شود.

مکالمات مهم در ایمیل‌ها پنهان می‌شوند، در صفحات گسترده پراکنده می‌شوند، در یادداشت‌های Post-it گم می‌شوند و منجر به تعاملات ناهمگون و ناسازگار با مشتریان می‌شوند.

همه اینها به سادگی و به وضوح منجر به از دست دادن پول شما می شود.

اما، نگران نباش!

مطالعات نشان می دهد که پاسخ این مشکل می تواند یک سیستم CRM باشد.

مطالعات نشان می دهد که جدای از مزایای پرطرفدار، مانند افزایش فروش به میزان 30 درصد و کوتاه کردن چرخه فروش، یک سیستم CRM می تواند به کسب و کارها کمک کند تا میزان حفظ مشتری و میزان رضایت را بهبود بخشند .

تاثیر CRM بر کسب و کار

بنابراین، بیایید نگاهی به مزایای کلیدی CRM بیندازیم و اینکه چگونه می‌تواند روابط شما با مشتریان را به سطح دیگری برساند – سطح رضایت کامل، که وفاداری مشتری نامیده می‌شود.

6 مزیت CRM برای بهبود روابط با مشتری

چقدر از میزان رضایت مشتری خود راضی هستید؟ (جناسی در نظر گرفته شده)

من فقط در مورد خدمات مشتری که ارائه می کنید صحبت نمی کنم ، بلکه کیفیت تعاملات روزانه شما با مشتریان را نیز بیان می کنم .

برای فهمیدن این موضوع، در اینجا یک نظرسنجی کوچک برای شما وجود دارد:

آیا چک لیست مشتری خود را می شناسید؟

اگر به هر یک از این سؤال‌ها «نه» پاسخ دادید، به احتمال زیاد کسب‌وکار شما از یک مدیریت تماس بی‌نظم یا ناکارآمد رنج می‌برد، که به شدت کیفیت و ثبات روابط شما با مشتریان و مشتریان بالقوه را مختل می‌کند .

یک سیستم CRM می تواند با کمک به شما در متمرکز کردن، بهینه سازی و ساده سازی ارتباطات خود با مشتریان و بهبود در این 6 زمینه، به کسب و کار شما کمک کند.

1. شناخت بهتر مشتریان

ممکن است ساده به نظر برسد، اما این واقعیت که شما همه اطلاعات را روی هر مخاطب در یک مکان ذخیره می کنید، CRM را به یک ابزار ارتباطی فوق العاده قدرتمند تبدیل می کند.

مانند یک برگه تقلب که دسترسی آسان به اطلاعات کلیدی را ارائه می دهد، یک سیستم CRM به تیم های فروش ، بازاریابی و خدمات مشتری شما مزیت رقابتی می دهد.

آنها نه تنها نام کامل یک مخاطب، آدرس ایمیل، شماره تلفن، آدرس پستی، وب سایت و حساب های رسانه های اجتماعی را می دانند، بلکه حقایق تجاری مهمی مانند موقعیت یک مخاطب در شرکت، روابط او با سایر مخاطبین در پایگاه داده شما را نیز می دانند. زبانی که صحبت می کنند و حتی روز تولدشان.

با داشتن همه این اطلاعات در دستان شما ، شخصی سازی ارتباط خود با یک مخاطب بسیار آسان می شود.

ثانیاً، با کمک CRM می‌توانید تمام فعالیت‌ها، پروژه‌ها، فروش‌ها، پیام‌های چت زنده ، تبادل ایمیل، صورت‌حساب‌ها، سفارش‌ها، قراردادها یا درخواست‌های خدمات مشتری را ذخیره کنید.

به عبارت دیگر، یک سیستم CRM به شما این امکان را می دهد که بهتر بدانید مخاطبین شما چه کسانی هستند و چه می خواهند .

2. تقسیم بندی بهتر

هیچ کس نمی خواهد با یک جمعیت بی چهره تجارت کند. همه می خواهند با یک مخاطب کامل سروکار داشته باشند.

می توانید این کار را با تقسیم کردن مخاطبین (مشتریان و مشتریان احتمالی) به مخاطبان هدف انجام دهید. و به ندرت چیز دیگری وجود دارد که تقسیم بندی را بهتر از CRM انجام دهد.

CRM به شما این امکان را می دهد که داده ها را بر اساس دسته ها و معیارها تجزیه کنید و ایجاد لیست های متمرکز را آسان می کند. این فهرست‌های تقسیم‌بندی شده که  در فروش و بازاریابی استفاده می‌شوند، به شما امکان می‌دهند کمپین‌های بازاریابی مشتری خاص (و  کمپین‌های بازاریابی مبتنی بر حساب  ) را اجرا کنید و فرآیند فروش و مجموعه پیشرو خود را تجزیه و تحلیل کنید.

هنگامی که می دانید چه کسی را مورد خطاب قرار می دهید، می توانید آگاهانه پیشنهاد، تاکتیک ها و حتی میزان فروش خود را تنظیم کنید !

به طور خلاصه، یک سیستم CRM خوب به شما کمک می کند تا بهتر بدانید چه کسی واقعاً به آنچه ارائه می دهید علاقه مند است، چه کسی هنوز در حصار است و چه کسی مانند یخ سرد است.

3. حفظ مشتری بهتر

CRM علاوه بر اینکه یک دارایی عالی در یافتن و پرورش مشتریان بالقوه و جدید شماست، ابزاری عالی برای راضی نگه داشتن مشتریان فعلی شما نیز هست.

یک سیستم CRM با چندین مزیت «حفظ مشتری» همراه است: به شما کمک می‌کند با یادآوری قرار ملاقات‌ها یا زمان ارسال ایمیل‌های بعدی، به وعده‌های خود عمل کنید .

اما چیزی که در اینجا ترفند واقعی را ایجاد می کند این است که CRM همچنین می تواند از شما بخواهد با آن دسته از مشتریانی تماس بگیرید که مدتی است با آنها تماس گرفته نشده است و شاید احساس می کنند مورد غفلت قرار گرفته اند.

طبق گزارش فردریک رایشلد از Bain & Company ، از این گذشته ، حفظ یک مشتری فعلی 6 یا 7 برابر ارزان تر از خرید یک مشتری جدید است.

احتمال فروش به مشتری فعلی در مقابل مشتری جدید

برای حفظ علاقه مشتریانتان، یک سیستم CRM همچنین می‌تواند به شما در سازماندهی فعالیت‌های بازاریابی کمک کند: ارسال کمپین‌های ایمیل ، پیشنهادات آزمایشی رایگان یا نظرسنجی‌های مشتریان پس از خرید، و غیره – همه در زمان مناسب!

4. پیش بینی بهتر نیازها

وقتی می دانیم چه انتظاری داریم، احساس اعتماد به نفس بیشتری می کنیم.

همین امر در مورد تجارت نیز صدق می کند. هنگامی که عادات خرید مشتری را دنبال می کنید، فروش متقابل یا افزایش فروش آسان تر است.

و از آنجایی که یکی از مزایای کلیدی داشتن یک سیستم CRM کمک به فروشندگان برای فروش بیشتر و فروش سریعتر است، این دسترسی به تاریخچه تعامل با مشتری در کل سفر مشتری است که به نمایندگان فروش اجازه می دهد تا نیازهای مشتری را پیش بینی کنند.

اگر سابقه خرید مخاطب را بدانید – چه چیزی خریده اند و چه زمانی، چه قراردادهایی به آنها پیشنهاد شده است، چه عادات خریدی را نشان داده اند، و حتی چگونه به مشتریان شما تبدیل شده اند، می توانید فعال باشید و پیشنهادات جدید یا بهتری را در زمان مناسب ارائه دهید. !

یک سیستم CRM نیز در ارائه خدمات عالی به مشتریان ضروری است . دسترسی به تاریخچه تعامل، ارائه خدمات به موقع به مشتریان را آسان می کند .

فقط با چند کلیک می‌دانید که آیا مخاطبی با محصول شما مشکلی داشته است، درخواست‌های خدماتش چگونه رسیدگی می‌شود و آیا راضی شده است یا خیر. و اگر آنها در گذشته از چیزی شکایت کردند – این شانس شماست که شهرت خود را بازخرید کنید و تجربه مشتری بسیار بهتری را ارائه دهید .

5. ارتباط بهتر و سریعتر

منتظر نکردن مشتریان خود با پاسخ سریع به درخواست های آنها، نشانه ای از حرفه ای بودن است.

صرفه جویی در وقت شما و مشتریان شما سیستم CRM است که مجموعه ای از قالب های ایمیل ، نامه ها، اسناد، پیشنهادات، نقل قول ها، دعوت نامه ها، خبرنامه ها و غیره قابل تنظیم و آماده برای استفاده را به شما ارائه می دهد.

در مورد قالب های آماده صحبت شد، در اینجا یکی برای شما وجود دارد.

آخرین نسخه ما از گزارش معیار خدمات مشتری نشان داد که 90٪ از شرکت ها از پاسخگوی خودکار  برای تأیید دریافت ایمیل خدمات مشتری استفاده نمی کنند.

به سادگی الگوی زیر را کپی کرده و در سیستم CRM خود آپلود کنید تا از رقبا متمایز شوید:

قالب ایمیل پاسخگوی خودکار

مزیت دیگر این است که یک سیستم CRM همچنین می تواند به شما کمک کند اس ام اس ها و ایمیل ها را تهیه کنید و هفته ها یا ماه ها قبل ارسال آنها را برنامه ریزی کنید.

و وقتی صحبت از رسیدگی به درخواست های خدمات مشتری می شود، سرعت همه چیز است!

با داشتن تمام سابقه تعامل مخاطبین فقط با یک کلیک، CRM به شما امکان می‌دهد ارتباطات خود را شخصی‌سازی کنید، پاسخ‌هایی را ارسال کنید که راه‌حل‌های سریعی را برای مشکلات مکرر ارائه می‌دهند، پیوندهایی به پرسش‌های متداول و ویدیوها ارسال کنید، البته ناگفته نماند که تماس‌های تلفنی می‌توانند مستقیماً از سیستم برقرار شوند.

6. حفاظت بهتر از حریم خصوصی داده ها

در نهایت، بیایید به “کلمات کلیدی” چند سال اخیر بپردازیم – مقررات عمومی حفاظت از داده ها ( GDPR )!

به منظور مطابقت با الزامات حفظ حریم خصوصی داده ها در مقررات جدید اتحادیه اروپا، داشتن یک نرم افزار CRM که دارای عملکردهای مرتبط با GDPR باشد بسیار مهم است .

مزیت اصلی CRM در اینجا این است که در زمان و تلاش شما صرفه جویی می کند، زیرا مطابق با GDPR به خودی خود یک شغل است، بدون ذکر همه عواقب ناخوشایند قانونی در صورت نقض این قانون حفظ حریم خصوصی .

با GDPR، ایمن بودن بهتر از متاسف بودن است.

یک سیستم CRM می تواند به شما کمک کند تا مجوز مخاطبین خود را برای ذخیره و استفاده از اطلاعات شخصی آنها (رضایت نامه) دریافت کرده و مستند کنید، اعلان های خودکار را برای همه مخاطبین جدید ارسال کنید و به شما اطلاع دهد که می خواهید داده های آنها را ذخیره کنید، اشتراک مشتریان خود را در تنظیمات ترجیحی ارتباط ایمیل مدیریت کنید. ، و حتی قوانینی را برای به روز رسانی اطلاعات شخصی برای گروه های مخاطب تنظیم کنید – همه در یک زمان.

انجام این کار به صورت دستی بیشتر وقت شما را می گیرد و همچنین در معرض خطر اشتباه قرار می گیرید. اما، راه‌اندازی یک سیستم CRM برای انجام این کار برای شما، راهی سریع، ایمن و قابل اعتماد برای منطبق کردن ارتباطات شما با مشتریان با GDPR است، که به نوبه خود باعث ایجاد اعتماد در هنگام مدیریت با احترام به داده‌های مشتریانتان می‌شود.

ارتباط با مشتری به عنوان یک اولویت تجاری

مشتری چیزی بیش از یک فرصت فروش است.

شما می توانید شگفت انگیزترین محصول را برای ارائه داشته باشید، اما اگر با مشتریان خود درست رفتار نکنید، چیزی را نمی فروشید!

به همین دلیل است که ایجاد روابط خوب با آنها اولویت شماره یک هر کسب و کار است.

و این دقیقاً همان کاری است که یک CRM به بهترین شکل انجام می دهد – به شما کمک می کند تا روابط عالی با مشتریان را حفظ کنید، از طریق رفتار با هر یک به صورت جداگانه، فراموش نکردن آنها و حضور در زمانی که آنها به شما نیاز دارند.

همچنین، در مواجهه با قانون جدید حریم خصوصی اتحادیه اروپا، یک سیستم CRM منطبق با GDPR ابزار قدرتمندی برای تقویت پیوند شما با مشتریانتان است، زیرا اعتماد عمیق‌تری را با مخاطبین شما ایجاد می‌کند، زیرا اطلاعات شخصی آن‌ها به صورت ایمن مدیریت می‌شود و به صورت حرفه ای

آیا می خواهید در مورد مزایای CRM بیشتر بدانید؟

سپس راهنمای خریداران CRM 30 صفحه ای ما را دانلود کنید 

CRM

CRM
CRM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارتباط با واحد فروش و مدیریت